maanantai 11. tammikuuta 2010

Punainen Keittiö osa 1: ruokailuhuone



Innostuin kuvaamaan kaksiomme keittiöosastoa, jonne olen sijoittanut suurimman osan rakkaimmista ja muuten vaan esteettisistä esineistäni. Punaisen värityksensä vuoksi köökkiä kutsutaan myös kommunistikeittiöksi (poliittista kantaani en tässä ala lausua, mutta se ei ole oikeistolainen).
Mulla oli kokokuva keittiöstä, mutta hylkäsin sen rakeisuuden vuoksi - ehkä onkin mielenkiintoisempaa katsella kokonaisuutta hallitsevien esineiden kannalta.
Alussa näkyvän wanhan peltisen tarjottimen sain äidiltä mukaani kotoa muutettuani. Hullaannuin sen ruusuiseen kuosiin ja kirkkaisiin väreihin. Hieman kulunut ilme vaan lisää viehätystä.

On luontevaa jatkaa- tättärää - Päivän elukoilla, joita on tänään kaksi.

Tässä teille komeilee Pöllö 2, kierrätyslasista, -muovista ja mosaiikista tehty taulu, jonka löysin kirpparilta aivan pilkkahintaan - se oli rakkautta ensisilmäyksellä.
Taulun on taiteillut Veikko Salmela vuonna 1972.
Mies on mitä ilmeisimmin nero.








Toinen päivän ötökkä on pienenä lahjaksi saamani hieman rampa,
mutta rakastettu puinen kissa, Masi.




Olen oppinut sisustamaan myös kengillä, joita mulla on monen mielestä aivan yli tarpeideni. Kuitenkin - jos niitä voi
hyödyntää muuallakin kuin jaloissa, miksi ei sitä tekisi.

Mustavalkeat kaunokaiset ovat Joybootsista, korkoa 11 cm ja luullakseni keinonahkaa.

Toiset, keittokirjojen seurana majailevat punaiset ostin Andiamosta viime keväänä ylioppilaskengikseni.



Sokerina pohjalla esittelen serkkuni egyptistä tuoman vesipiipun. Sen käyttötarkoituksena minulla on lähinnä kauniina olo ja se riittää. Makutupakkaa tosin sain mukana, mutta minä onneton en osaa edes käyttää piippua. Toistaiseksi kaunis ulkomuoto on riittänyt.
Poikkeuksena muuhun värimaailmaan piippu on sininen, mutta se on sopinut yllättävänkin hyvin muuhun sisustukseen.
Mulla olisi vielä pari Etelä-Afrikasta hankittua naamiota, jotka haluaisin esitellä, mutta kuvien rakeisuuteen vedoten en niitä tässä näytä. Katsotaan, josko saisin järkkäriä lainaan isältä - sillä voisi tulla parempia kuvia myös koko sisustuksesta.

Tässä kaikki tältä maanantailta, kaunista viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti